-10% voor nieuwe klanten met de code WELKOM10

Verkoopvoorwaarden

Onze algemene voorwaarden

Dit document, getiteld "algemene verkoopvoorwaarden", definieert de voorwaarden die van toepassing zijn tussen de persoon die een online aankoop wenst te doen (hierna "de klant" genoemd) en de onderneming "Sellerie La Cabrade SA" (hierna "de verkoper" genoemd).

ARTIKEL 1: IDENTITEIT VAN DE VERKOPER

  • SELLERIE LA CABRADE SA Rue de La Clef 96 4621 FlĂ©ron BELGIĂ‹
  • E-mailadres: [email protected] Bedrijfsnummer: 0463.063.053 BTW-nummer: BE 0463.063.053

ARTIKEL 2: TOEPASSINGSGEBIED

  • 2.1. De algemene verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen die via de website van de verkoper worden geplaatst.
  • 2.2. De verkoper kan deze algemene verkoopsvoorwaarden te allen tijde wijzigen. De klant wordt geacht er kennis van te hebben genomen, alle clausules te hebben aanvaard en afstand te hebben gedaan van het recht om zijn eigen aankoopvoorwaarden in te roepen.
  • 2.3 Elke bestelling impliceert de aanvaarding van deze algemene verkoopsvoorwaarden.
  • 2.4. De verkoper levert alleen in BelgiĂ«, Frankrijk, Nederland en Luxemburg. De verkoper heeft het recht om levering naar elk ander land te weigeren.
  • 2.5. Om een bestelling te plaatsen, moet de klant ten minste 18 jaar oud zijn. De verkoper heeft het recht om bestellingen van minderjarigen te weigeren.
  • 2.6. Een downloadbare en afdrukbare kopie van deze algemene verkoopvoorwaarden is beschikbaar voor, tijdens en na uw bestelling op de "horse-ekiss" website in PDF-formaat.

ARTIKEL 3: PRODUCTEN

  • 3.1. Als een of meer artikelen niet beschikbaar zijn op het moment dat de bestelling wordt geplaatst, kan de verkoper de bestelling helaas niet volledig uitvoeren. De klant zal, indien nodig, per e-mail op de hoogte worden gebracht en na contact te hebben opgenomen met de klantenservice, heeft de klant de mogelijkheid om de bestelling te wijzigen of te annuleren.
  • 3.2. De verkochte producten worden zo nauwkeurig mogelijk beschreven en als er illustraties worden gebruikt, geven deze het aangeboden product nauwkeurig weer. In geval van een fout in de beschrijving of illustratie is de verkoper niet verplicht de klant een product te leveren dat overeenkomt met de foutieve beschrijving of illustratie.

ARTIKEL 4: BESTELLEN

  • 4.1 Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om de artikelen die hij wenst te bestellen op de website van de Verkoper te selecteren en deze toe te voegen aan zijn "winkelmandje". Vervolgens moet de klant zijn bestelling bevestigen en betalen.
  • 4.2. De verkoop wordt als definitief beschouwd wanneer de verkoper het volledige voor de verkoop verschuldigde bedrag heeft ontvangen, ongeacht de datum waarop de klant de bestelling op de website heeft geplaatst.
  • 4.3 In geval van betaling met een krediet- of debetkaart is de bestelling pas volledig en definitief wanneer de verkoper het akkoord van de kaartuitgever heeft ontvangen. Betalingen met Visa, Mastercard en Maestro worden geaccepteerd. De verkoper kan niet aansprakelijk worden gesteld voor te late levering of niet-levering van de bestelling als gevolg van de weigering van de creditcardverstrekker van de klant om de betaling uit te voeren. Bestellingen die niet vergezeld gaan van een geldige betaling op naam van de kaarthouder worden niet geaccepteerd of verwerkt.
  • 4.4. In het geval van een vermoeden van fraude met betrekking tot een bestelling, behoudt de verkoper zich het recht voor om de verkoop te weigeren en het betaalde bedrag terug te betalen.

ARTIKEL 5: PRODUCTPRIJZEN

  • 5.1. De prijzen in de productcatalogus op de site zijn in euro's, inclusief btw en exclusief verzendkosten.
  • 5.2. Elke verhoging van de btw of elke nieuwe belasting die wordt opgelegd tussen het moment van de bestelling en het moment van levering zal aan de klant worden doorberekend.

ARTIKEL 6: BETALINGSVOORWAARDEN

  • 6.1. Betaling voor producten die op de site worden gekocht, geschiedt uitsluitend vooraf. De verkoper behoudt het volledige eigendom van de goederen totdat de volledige betaling is ontvangen.
  • 6.2. Enkel de volgende betalingswijzen worden aanvaard: Bancontact, Maestro, Visa, Mastercard of overschrijving.
  • 6.3. Betaling op de website vindt uitsluitend plaats via de aangeboden betalingsmodules.
  • 6.4. De site heeft een beveiligd betalingssysteem via het platform "ING Epay".

ARTIKEL 7: LEVERING

  • 7.1. Bestelde goederen worden geleverd op het door de klant opgegeven adres. In het geval van een fout in het opgegeven adres, is de klant hiervoor verantwoordelijk en kan deze fout ertoe leiden dat extra kosten in rekening worden gebracht aan de klant.
  • 7.2. Mogelijke leveringsmethoden via BPost :
    • In BelgiĂ«, Nederland, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk: thuis
    • In BelgiĂ«, Frankrijk en Nederland, op inzamelpunten
  • 7.3. Voor bestellingen van meer dan € 80 zijn de verzendkosten voor rekening van de verkoper.
  • 7.4. Voor bestellingen van minder dan € 80 zijn de verzendkosten voor rekening van de klant. In de onderstaande tabellen staan de verzendkosten die de klant moet betalen, afhankelijk van het land en het gewicht van het pakket.

Thuis:

  • BelgiĂ«
  • Nederland
  • Luxemburg
  • Duitsland
  • Frankrijk

0-2 kg

  • 6.05€
  • 7.55€
  • 7.62€
  • 8.36€
  • 9.77€

2-5 kg

  • 6.83€
  • 7.95€
  • 8.56€
  • 8.80€
  • 12.74€

5-10 kg

  • 7.17€
  • 8.70€
  • 10.30€
  • 9.40€
  • 13.91€

10-20 kg

  • 8.93€
  • 9.96€
  • 13.24€
  • 10.22€
  • 21.83€

20-30 kg

  • 11.92€
  • 11.46€
  • 16.73€
  • 11.31€
  • 24.16€
  • Op verzamelpunten :

    • BelgiĂ«
    • Nederland
    • Frankrijk

    0-2 kg

    • 5.02€
    • 7.00€
    • 7.73€

    2-5 kg

    • 5.24€
    • 7.17€
    • 8.30€

    5-10 kg

    • 5.44€
    • 7.44€
    • 11.21€

    10-20 kg

    • 5.89€
    • 7.73€
    • 14.04€

    20-30 kg

    • 6.46€
    • 10.54€
    • 27.06€
    • 7.5. De risico's gaan over op de klant bij de feitelijke levering van het product op het door de klant opgegeven adres. Vanaf dat moment wijst de verkoper alle verantwoordelijkheid af in geval van verlies of diefstal van het product.
    • 7.6. Producten worden in de mate van het mogelijke geleverd binnen 2 tot 8 werkdagen na validatie van de bestelling. Indien de verkoper deze termijn niet kan naleven, zal hij de klant hiervan zo snel mogelijk op de hoogte brengen. Elke vertraging kan in geen geval aanleiding geven tot een schadevergoeding.
    • 7.7. In het uitzonderlijke geval dat de verkoper de bestelling niet kan leveren binnen 30 dagen nadat de bestelling is gevalideerd, kan de klant de koopovereenkomst annuleren door contact op te nemen met de klantenservice van de verkoper. De bestelde producten worden dan binnen 30 dagen volledig aan de klant terugbetaald.
    • 7.8. Als de producten tijdens de levering zijn beschadigd, moet de klant de klantenservice van de verkoper binnen 3 dagen op de hoogte stellen en de producten binnen 14 dagen retourneren.
    • 7.9. Als de bestelde producten afwijken van de geleverde producten, moet de klant de klantenservice van de verkoper binnen 3 dagen informeren en de producten binnen 14 dagen retourneren.
    • 7.10. De verkoper wijst elke aansprakelijkheid af voor indirecte schade veroorzaakt door laattijdige levering of niet-levering van de bestelling. In een dergelijk geval blijft de aansprakelijkheid van de verkoper beperkt tot de waarde van de producten waarvan bewezen is dat ze niet door de klant werden ontvangen.
    • 7.11. De verkoper is verantwoordelijk voor het transport van de producten tijdens verzending. Als de producten echter worden geretourneerd, is de klant verantwoordelijk voor het transport.

    ARTIKEL 8: TERUGTREKKING

    • 8.1. De klant heeft 14 dagen de tijd vanaf de levering om te beslissen om het/de bestelde product(en) niet te houden. In dit geval moet de klant de klantenservice van de verkoper op de hoogte stellen en de bestelling binnen 14 dagen terugsturen naar de verkoper. Als de herroepingsprocedure zoals beschreven in de algemene verkoopvoorwaarden wordt gevolgd, ontvangt de klant een volledige terugbetaling voor het/de geretourneerde product(en).
    • 8.2. De kosten voor het terugsturen van het (de) product(en) zijn voor rekening van de Klant.
    • 8.3. De verkoper zal de terugbetaling uitvoeren na ontvangst van het/de betreffende product(en).
    • 8.4. Gedurende de 14 dagen na levering moet de klant zorgvuldig omgaan met de bestelling en de verpakking. Indien de Klant het (de) product(en) wenst terug te sturen volgens de procedure beschreven in de Algemene Verkoopvoorwaarden, mag de Klant het (de) product(en) enkel voorzichtig testen, maar niet gebruiken. De geretourneerde producten moeten, voor zover mogelijk, in hun originele verpakking worden geretourneerd. Alle accessoires die bij het (de) product(en) zijn geleverd, moeten ook worden geretourneerd.
    • 8.5. Als het (de) geretourneerde product(en) geheel of gedeeltelijk is (zijn) betaald met een aankoopbon, zal de restitutie geheel of gedeeltelijk plaatsvinden met een aankoopbon.
    • 8.6. In geval van niet-naleving van de hieronder uiteengezette retourvoorwaarden, blijft (blijven) het (de) betrokken product(en) eigendom van de klant. Het (de) betreffende product(en) wordt (worden) teruggestuurd naar de klant en de transportkosten zijn voor rekening van de klant.

    ARTIKEL 9: GARANTIE

    • 1.1. De klant heeft een wettelijke conformiteitsgarantie van 2 jaar.

    ARTIKEL 10: KLACHTEN EN GESCHILLEN

    • 10.1. In geval van een klacht wordt de Klant verzocht contact op te nemen met de Klantendienst: hetzij per e-mail op [email protected]; hetzij per telefoon op 0032 4 358 60 99; hetzij per post op rue de La Clef 96, 4620 FlĂ©ron, BelgiĂ«.
    • 10.2. De klantenservice is, behalve op feestdagen, bereikbaar van maandag tot en met zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur.
    • 10.3. Contracten tussen de verkoper en zijn klanten worden uitsluitend beheerst door Belgisch recht. In geval van betwisting zijn de rechtbanken en hoven van Luik bevoegd. Indien om redenen van internationaal recht een ander recht van toepassing is, wordt voor de interpretatie van deze algemene voorwaarden in de eerste plaats verwezen naar de Belgische wetgeving inzake marktpraktijken en consumentenbescherming.

    ARTIKEL 11: PRODUCTEN MET GEBREKEN

    • 11.1. De verkoper verbindt zich ertoe de klant producten in perfecte staat te leveren. Als de klant de klantendienst van de verkoper echter op de hoogte brengt van een defect aan het product, moet de klant het product in zijn huidige staat houden zodat de verkoper het kan onderzoeken.
    • 11.2. De klant moet de verkoper alle informatie verstrekken die deze laatste vraagt. Deze informatie wordt verzameld om een passende oplossing voor het probleem te kunnen bieden.
    • 11.3 Indien de verkoper vaststelt dat de gebreken te wijten zijn aan nalatigheid, ongeval, verkeerd gebruik van het product of poging tot reparatie, behoudt de verkoper zich het recht voor het product niet te vervangen of terug te betalen.

    ARTIKEL 12: OVERMACHT

    • 12.1 In geval van overmacht kan de verkoper zijn verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht of de overeenkomst annuleren.
    • 12.2 De term "overmacht" verwijst naar elke omstandigheid waarop de verkoper geen invloed heeft en waardoor hij zijn verplichtingen niet kan nakomen. Dit kunnen stakingen, brand, netwerk- of verbindingsfouten, tijdelijke onbeschikbaarheid van de site, enz. zijn.

    ARTIKEL 13: INTELLECTUEEL EIGENDOM

    • De website van de verkoper, logo's, teksten, foto's en al het communicatiemateriaal zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Het is verboden om dit communicatiemateriaal te gebruiken of te wijzigen zonder toestemming van de verkoper.